torsdag 7. februar 2008

Jeg blogger om blogger.

De tre bloggene jeg valgte å se på er: http://www.oslostil.com/, http://www.javielsker.blogspot.com/ og http://www.vgb.no/341

Ja vi elsker”, som blir skrevet av en svenske som bor i Norge var den første bloggen jeg skulle se på. Trodde egentlig svensk var ganske lett å lese, men når jeg prøvde å lese noe på denne bloggen, forsto jeg ganske lite. Bloggen var oversiktig, med fine pekere som fører til alle de tekstene Niklas Claesson har skrevet. Han skriver litt ironisk, og gjør ofte narr av oss nordmenn. Som f.eks. den teksten om hvor stolte vi nordmenn er av bindersen, men så ser det plutselig ut at det ikke var vi som oppfant den opfinnelsen. Selv om jeg ikke forsto hvert eneste ord, syn jeg den teksten var morsom, og var skrevet på en utrlig bra måte.

”Oslostil er en blogg som viser en ”spesiell” klesstil hver måned. Jeg syns denne bloggen er den bloggen som har vært mest oversiklig. Det var veldig lett å komme rundt på den, for det var pekere som var svært lette å finne. Det står ikke så mye på siden, noe som jeg syns er ganske bra. Det vises nemlig da at man kan lage en bra blogg uten å skrive for mye på den. Bilder er bra! Det er en blogg som kan faktisk kan vise andre personer, kanskje spesielt tenåringer at det er fult lov å ha sin egen klesstil.

"På Hjortefot" er en blogg som ble kårets til VGs ”årets VG-blogger” for året som var (2007). Dette er en blogg som handler om Kristians jakt liv, og hans syn på alt som handler om jakt. I denne bloggen er det både bra bilder og til og med en film fra en hjort jakt. Innleggene er ikke så lange, noe som jeg syns er bra. Det er mange bilder som setter et slags ekstra bilde på det han skriver om.

Alt i alt syns jeg "oslostil" var den som fikk min fulle oppmerksomhet. Siden jeg ikke er en av de jakt interesserte syns jeg "På Hjortefot" ble litt for kjedelig. Den og "Ja vi elsker" var omtrent helt like oversiklige, men "oslostil" var helt spesiell. Jeg tror nok at grunnen til at jeg likte den best er fordi jeg er en jente som syns det er gøy med klær og se forskejllige stiler, og dermed kult å se hvordan de andre kler seg.

Ingen kommentarer: