torsdag 14. februar 2008

Det begynner å bli bra nå

Bøker er en stor del av norsk faget. Jeg syns nå at fredager begynner å bli bedre og bedre. Det er egentlig utrolig deilig og avslappende å sitte en halv time hver fredag. Det er en fin måte å våkne på ordentlig.

Før gikk folk inn og ut av klasserommet de ti første minuttene for de måtte låne bøker på biblioteket. Det var veldig forstyrrende. Syns det er bra at lærerne har blitt strengere når det gjelder det at man ikke har med bøker. Selv om det ikke er så strengt enda, har det blitt mye bedre. Det har gjort at også jeg har kjerpet meg. Jeg tok for eksempel ikke alltid med bøker på fredager, og da ble det til at jeg lånte bøker på biblioteket hver gang. Så derfor leste jeg forskjellige bøker hver fredag, og den halv timen var kjedelig. Nå i det siste har jeg hatt en bok jeg har hatt med hjemmefra, og er faktisk ferdig med en bok, litt deilig å få lest hele historien og ikke bare starten på utallige bøker.

Syns også det er utrolig bra at vi har bokpresentrasjoner. Gøy å kunne foreslå en bok til klassen som jeg satte veldig pris på når jeg leste den, og det er morsomt å høre om alle de forskjellige bøkene de andre har lest. Det er jo veldig praktisk når man skal velge en bok senere. Syns den halvtimen vi leser på skolen, faktisk får meg til å like og lese mer og mer.

1 kommentar:

LK sa...

Dette var en hyggelig respons på leseøkta vår. Vi har jo lurt på hvor stort utbytte dere har av den, men det virker som om flere og flere faller inn i bøkenes verden nå når vi har blitt litt strengere. Det er også fint å se at du føler presentasjonene er nyttige.