mandag 28. april 2008

En morsom reklame

Nå er temaet i norske reklame. Jeg tror mange mener dette er et morsomt og interessant team som alle liker, for vi alle vet jo at reklame er en stor del av hverdagen til oss alle. Det er utrolig morsomt å se alle de forskjellige reklamene og hvor mye de faktisk påvikser oss, om vi vet det eller ikke. Det er en del morsomme reklamer og en del reklamer hvor jeg etter å ha sett den bare tenker ”oj, den var bra”. Reklamer har også en slags makt over oss på den måten at hvis den har en sang i bakgrunnen, blir man avhengig av den etter en liten stund. Et godt eksempel der mener jeg er Maria sangen av Blondie som spilles under alle reklamene til Maria bingo.no. En reklame jeg selv syns er ufattelig morsom er VG reklamen, hvor en gammel dame snakker og snakker. Grunnen til det tror jeg er at hun minner meg veldig om mormor, eller rett og slett om alle gamle damer. De er som hun på reklamen, de snakker og snakker. En utrolig morsom reklame.

Ingen kommentarer: