mandag 26. mai 2008

Fra produsenten av ungdomskolen, kommer nå....


Vi har nå jobbet med reklame i norske, og vi fikk i oppgave å lage en reklame for skolen, hvor målgruppen er 10 klassinger. Vi sto ganske fritt når det gjaldt hva slags produkt vi ville lage så lenge det var en reklame for Sandvika VGS. Gruppen min valgte å lage en trailer/reklame film hvor vi tenker at skolegangen er flere filmer. Vi sier f.eks. "fra produsenten av ungdomskolen", altså skolegangen på ungdomskolen er en film, og vi lagde derfor en trailer for etterkommeren, altså en trailer for skolegangen i Sandvika videregående skole. Musikken ble nøye utvalgt. Vi valgte den type musikk vi gjorde for det er en slik type musikk som bygger seg veldig opp mot slutten, akkurat som på en trailer. Vi valgte å ”herme” litt etter noen kjente reklamer som vi vet 10 klassingene har sett. Det som skjer med reklamen er at de da kjenner igjen mange av de replikkene vi har valgt å bruke. Vi brukte f.eks. den reklamen fra SAS - vi sponser skigutta igjen og krispo - en sprøere filmsjokolade. Det vi har gjort er å bytte ut hva de sier, men allikevel vil de aller fleste kjenne igjen mange av replikkene. Det kalles alusjon, og det er et svært viktig virkemiddel i denne reklamen. Noe som igjen fører til at folk vil huske reklamen, og da også mest sannsynelig vil begynne på Sandvika VGS, og det er jo det som er målet med reklamen.

Jeg har nå prøvd og prøvd å laste opp reklame filmen vår, men den vil rett og slett ikke. Kanskje den er for stor, jeg vet ikke. Men jeg ville allikevel publisere dette innlegget for å vise hva vi nå ha holdt på med i norsken, og for å fortelle bloggen min hvor morsomt det er å lage en reklame. Selv om man aldri har gjort det før.
Bildet fant jeg her

1 kommentar:

LK sa...

Kan dere ta med filmen så jeg også får se den? Høres ut som et morsomt konsept.