torsdag 6. mars 2008

Første og beste


Som de aller fleste vet var årets revy den aller første revyen på Sandvika videregående skole. Med tanke på at jeg var en av de som sto på scenen er jeg svært fornøyd med det produktet vi la fram for venner, bekjente og andre mennesker. Jeg syns selv det var en fryd å stå på scenen og spille de rollene jeg hadde. Ingen ting er bedre enn å stå på en scene og spille det man har øvd på så ufattelig lenge å få den feedbacken man ønsker seg, nemlig at alle sitter og ler.
Revyen fikk 4 av både Aftenposten og Budstikka, en ganske så grei karakter i seg selv. Det som fikk meg til å stusse, var at Aftenpostens anmeldelse var så negativ, at med tanke på hva de skrev burde vi ha fått en 3 om ikke en 2. Hvis de syns den var så dårlig, hvorfor ga de oss da ikke en dårligere karakter da? Begge de to anmeldelsene fikk meg til å tenke. Det er ganske så rart at det kan komme to så vidt forskjellige anmeldelser, men de gir samme karakter. Budstikka sin anmeldelse var så innmari positiv, og Aftenposten sin var det motsatte. Man får bare legge det negative bak seg, og konsentrere seg om det positive, for det var det også masse av.
Alt i alt vet jeg ikke enda hvordan det var så se hele revyen fra salen, men det jeg vet er at mange syns det var en utrolig bra revy, men mange bra framføringer, og jeg kunne ikke vært mer fornøyd. Selvfølgelig var ikke alle sketsjene like bra, men det er det da aldri. Og andre akt skal alltid være bedre enn første akt. Syns denne revyen var en bra start for skolens revyer. Oppskrift på Fiasko var en bra revy!

1 kommentar:

LK sa...

Dere har all grunn til å være stolte av revyen, og du kan så absolutt ta din del av æren for at det ble så bra. Jeg synes du var fantastisk flink og vil ikke bli forundret om jeg ser deg på scenen senere også. Syntes jeg så likhetstrekk mellom deg og Hege Schøyen; gummitryner (kun positivt ment selvfølgelig)og mange strenger å spille på!